7 smjernica za bolje upravljanje ljudskim potencijalima u krizi

Nesigurnost, bespomoćnost, strah… samo su neke od emocija koje se zadnjih tjedana javljaju kod većine ljudi.

Za početak, važno je naglasiti da su ove emocije opravdane i normalne. U ovim vremenima, u kojima proživljavamo nešto neuobičajeno, za očekivati je da će se javiti set raznih, najčešće neugodnih osjećaja.

Bitan faktor u tome kako će se tvrtka nositi s krizom i kakva će biti nakon krize su HR timovi i menadžeri tvrtki, stoga, ako ste jedan od njih, nudimo Vam smjernice koje potencijalno mogu olakšati situaciju u kojoj se svi zajedno nalazimo.

  1. U ovim trenucima, važno je zaposlenicima omogućiti siguran rad. Ako je moguće, napravite s njima plan za rad od kuće, a ako to nije moguće, provodite sve zaštitne mjere da bi se zaposlenici osjećali sigurno na poslu (npr. osigurajte dovoljno dezinfekcijskih sredstava, organizirajte prijevoz do posla, podijelite zaposlenike u smjene i sl.).
  2. Stavite fokus na Vaše zaposlenike jer su oni najvrijedniji resurs tvrtke. Instinkt osoba na rukovodećim pozicijama je smanjiti troškove masovnim otpuštanjem, no jasnom raspodjelom radnog vremena i radnih obaveza, godišnjih odmora, potencijalnim sufinanciranjem države, odgodom plaćanja i smanjivanjem ostalih troškova može se puno toga postići.
  3. Iskreno i otvoreno komunicirajte sa svojim zaposlenicima što će se događati i što mogu očekivati. Mnoge Vaše odluke uključuju i njih stoga zaslužuju znati što se događa. Također, čestom komunikacijom smanjujete anksioznost i stres te pružate sigurnost zaposlenicima jer se mogu osloniti na konkretne informacije koje ste im dali.
  4. Pokušajte imati razumijevanja za zaposlenike i pružajte im podršku tako da pokažete empatiju za veliki broj strahova koji se javljaju u ovim situacijama. Strah za vlastito zdravlje i za zdravlje bližnjih, strah od otkaza i egzistencijalni strah samo su neki od njih. Budite tu za sva njihova potencijalna pitanja. Ukoliko to ne možete osobno, dajte im kontakte kojima se mogu obratiti kada im je teško.
  5. U ovom trenutku sve rutine ljudi su poremećene (rad od kuće ili prestanak rada, zatvoreni kafići, restorani, ograničeno im je vrijeme s prijateljima) te bi Vašim zaposlenicima puno značilo kada bi im osigurali određenu dozu „normalnosti“ u ovoj kriznoj situaciji. Dogovorite se sa zaposlenicima da se svaki dan čujete putem mobitela ili još bolje, putem Skype-a, Zoom-a ili Microsoft Teams-a. Uključite u razgovor i teme koje nisu isključivo poslovne (da se malo odmaknete od trenutačnog stanja).
  6. Izrazito je bitno, osobito u nesvakidašnjim situacijama, upravljati stresom. Možete napraviti plan kako držati stres na minimumu kod sebe i ostalih zaposlenika. Vođe koji na stresne događaje reagiraju na izrazito emotivan način mogu povećati stres i tjeskobu ljudi. Stoga napravite kratku PowerPoint prezentaciju o aktivnostima kod kuće, potičite ih da naprave strukturu vremena, organiziraju uvjete rada kako bi dan izgledao što sličnije danu na poslu. Također, možete im predložiti da u slobodno vrijeme vježbaju, meditiraju, uključe se u online tečaj, uče novi jezik, čitaju i rade sve za što inače nemaju vremena.
  7. Najvažniji kanali komunikacije danas su upravo društvene mreže. Kod raspodjele posla, dio zaposlenika može se fokusirati na upravljanje društvenim mrežama gdje će pratiti što se događa i objavljivati adekvatne objave tijekom krize. Također, upravo tu možete voditi komunikaciju u pravcu koji Vama odgovara. Zauzmite optimističan stav i objavite da nastavljate sa svojim radom i u ovim teškim trenucima.

Nakon svega navedenoga, bitno je istaknuti kako motivirajuće i ohrabrujuće poruke nadređenih mogu potaknuti zaposlenike da dožive novonastalu situaciju iz druge perspektive. Rad od kuće može povećati zadovoljstvo zaposlenika jer obavljaju posao iz udobnosti svoga doma, imaju više vremena za obitelj i osobne aktivnosti. Fleksibilniji raspored može rezultirati većom produktivnosti jer ljudi mogu odabrati vrijeme kada se osjećaju inspirativnije i spremnije za rad. Važno je u ovakvim  nepredvidivim i izazovnim situacijama pružiti zaposlenicima osjećaj da su stvari pod kontrolom i u teškim uvjetima. Lako je zaključiti da uspješno vođenje posla u ovim uvjetima otvara priliku za rast i napredak tvrtke u budućnosti kada se svijet opet vrati u „normalno stanje“.

Sve u svemu, znajući da ne možete direktno utjecati na situaciju u svijetu i kako će se drugi ljudi ponašati, budite ona osoba koja će barem činiti sve što može da utječe na ono što ipak osobno može promijeniti i održavati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.