Saznajte zašto su razvijene komunikacijske vještine važne za privatni, ali i poslovni uspjeh!
Bez komunikacije ne bi postojali privatni i poslovni odnosi, a kvalitetna komunikacija uglavnom vodi do čvršćeg odnosa. Bez obzira na to što komuniciramo s ljudima od svog rođenja, to je vještina na kojoj često treba raditi.
Interpersonalna komunikacija
Svako komuniciranje između dvoje i više ljudi naziva se interpersonalnom komunikacijom. Verbalno ili neverbalno, među govornicima se razmjenjuju određene informacije, a komunikaciju je potrebno prilagoditi okruženju, broju ljudi i temi o kojoj se razgovara. Svakodnevnu komunikaciju dijelimo na verbalnu i neverbalnu.
Verbalna komunikacija
Ova vrsta komunikacije odnosi se na razmjenu riječi sa sugovornicima, a uključuje govor i slušanje. Kako bismo postigli što kvalitetniju komunikaciju, prvo trebamo uspostaviti ravnotežu između govora i slušanja. Aktivno slušanje sastavni je dio verbalne komunikacije i može nam uvelike pomoći u privatnom, ali i poslovnom svijetu. Bez obzira na to što zvuči kao oksimoron, verbalna komunikacija može biti i pisana, a svakodnevni primjeri toga su SMS, email, dokument i pismo.
Neverbalna komunikacija
Iako možda ne izgleda tako, čak 70% svakodnevne komunikacije odnosi se na neverbalnu komunikaciju, često poznatu i kao govor tijela. Neverbalno komuniciramo 24 sata na dan: kroz način odijevanja, držanje, reakcije na situaciju, način hoda, kontakt očiju itd. No ono što je najbitnije jest usklađenost verbalne i neverbalne komunikacije. Izgovaranje određenog sadržaja koji nije popraćen odgovarajućim govorom tijela, često rezultira nepovjerenjem od strane sugovornika.
Poslovna komunikacija
Za kvalitetan odnos s kolegama i nadređenima te za uspješnu suradnju s klijentima vrlo je bitno poznavati osnove poslovne komunikacije. Iako ne postoji sustav koji to može izmjeriti, uspješnom poslovnom komunikacijom smatra se ona koja je zadovoljila potrebe obje strane.
Pravila poslovne komunikacije
Svojevrstan poslovni bonton trebao bi biti temelj svakodnevne poslovne komunikacije, a mi vam donosimo neka osnovna pravila koja vam mogu pomoći u poslovnom svijetu:
- Rukujte se s klijentima
- Pronađite zajednički jezik i prilagodite svoju komunikaciju (nisu svi klijenti isti)
- Postavljajte pitanja i razbijte neugodnu tišinu
- Gledajte sugovornika u oči
- Aktivno slušajte
- Ne zaboravite na riječi “hvala” i “molim”
Pisana poslovna komunikacija
Na pravilnu poslovnu komunikaciju ne smijete zaboraviti ni onda kada pišete. Slanje dokumenata i mailova savršen je teren za komunikacijske pogreške. Uvijek pripazite na ton komuniciranja i izbjegavajte emojije, osim ako već nemate uspostavljenu takvu vrstu komunikacije. Neka tekst bude pregledan, koncizan i pravopisno točan. Pravilo koje je uvijek dobrodošlo: pročitajte tekst dvaput prije slanja!
Komunikacijskim vještinama do posla
Osoba koja ima razvijene komunikacijske vještine, već je na pola puta da dobije posao za koji se prijavljuje. Naravno, dobra komunikacija nije dovoljna, ali znatno utječe na odluku osobe koja vas intervjuira. Osim što se možete svidjeti poslodavcu, dobrom komunikacijom ostavljate dojam samouvjerene osobe i veća je vjerojatnost da ćete ostati zapamćeni. Iskoristite to!
Razvijenim komunikacijskim vještinama možete uvelike utjecati na svoj poslovni put i izgraditi osobni brend. Jedino što trebate zapamtiti je da se s ovim vještinama ne rađate, već ih učite i razvijate svakodnevnim radom!