Organizacijska kultura

Svima nama je više ili manje poznat pojam organizacijske kulture. Nerijetko ga tvrtke zanemaruju te propuštaju prepoznati koliko je zapravo nužan, osobito danas kada je konkurentnost na tržištu u porastu.

Definiranje kulture

Postoje različite definicije organizacijske kulture, no ona se uvijek odnosi na osiguravanje zabavnog, „zdravog“ i produktivnog radnog okruženja. Kulturu formiraju uvjerenja, iskustava i ponašanja poslodavca i zaposlenika te je kao takva sastavni dio svakog poslovanja. Također, organizacijska kultura utječe na gotovo svaki aspekt tvrtke: od zapošljavanja „idealnih kandidata“ do poboljšanja zadovoljstva zaposlenika.

Zašto je organizacijska kultura tako važan dio poslovanja?

Dotaknut ćemo se nekih prednosti pozitivne organizacijske kulture.

  1. Odanost zaposlenika – vjerojatnije je da će se i najbolji zaposlenici zadržati ako smatraju da se prema njima postupa ispravno i ako svakodnevno sa zadovoljstvom dolaze na posao.
  2. Zadovoljstvo poslom – poslodavci koji ulažu u dobrobit svojih zaposlenika bit će nagrađeni sretnim i predanim zaposlenicima. Također, predani zaposlenici su produktivniji, kreativniji i angažiraniji što ima značajan utjecaj i na rast/očuvanje prihoda tvrtke (zadovoljni klijenti, dobro obavljen posao, izostanak čestih bolovanja, odsutnosti itd.).
  3. Timski rad – pozitivna kultura olakšava socijalnu interakciju, timski rad i otvorenu komunikaciju. Također, zauzvrat, suradnja može dovesti do nevjerojatnih poslovnih rezultata.
  4. Radni učinak – pozitivna organizacijska kultura povezana je s višim stopama produktivnosti. Zaposlenici su obično motiviraniji i posvećeniji poslodavcima koji ulažu u njihovu dobrobit i sreću.
  5. Manje stresa – pozitivna kultura pomoći će značajno smanjiti stres na radnom mjestu što pomaže u poboljšanju zdravlja i uspješnosti zaposlenika.
  6. Regrutiranje – snažna pozitivna organizacijska kultura jedan je od najboljih načina privlačenja potencijalnih zaposlenika/talenata. Pozitivna kultura daje organizaciji konkurentsku prednost jer ljudi žele raditi za tvrtke s dobrom reputacijom.
  7. Protok informacija – otvorena komunikacija dovodi do izostanka skrivenih namjera i tajni.

Što poslodavac može napraviti?

  1. Osigurati dobre voditelje tima i odjela koji će, također, služiti kao primjer zaposlenicima.
  2. Pitati s vremena na vrijeme zaposlenike za njihove ideje i prijedloge. Možete se pobrinuti da se zaposlenici osjećaju kako se i njihov glas čuje i cijeni.
  3. Dati konkretnu povratnu informaciju zaposlenicima, razgovarati o temeljnim vrijednostima tvrtke te uputiti zaposlenike na konkretne primjere kako njihova uloga doprinosi uspješnosti tvrtke.
  4. Stvarati zajedničke ciljeve i planove sa zaposlenicima kako bi se osjećali cijenjenima.
  5. Osigurati fizičko, mentalno i emocionalno zdravlje svojih zaposlenika kako bi se osjećali dobro. To mogu biti npr. jednom tjedno natjecanja u timskim sportovima, članstvo za teretanu, dostupno svježe voće, povrće ili čajevi u uredu i slično.
  6. Osigurati pozitivnost, optimističnost i smijeh čak i u najtežim situacijama s kojima se tvrtka susreće. Ako je poslodavac pozitivan, veća je vjerojatnost da će prenijeti tu pozitivu i na svoje zaposlenike.
  7. Poticati socijalnu povezanost jer su odnosi u tvrtki jedan bitan dio pozitivne kulture. Druženje se može osigurati kroz npr. timske obroke, kratke izlete, organiziranjem book/movie club-a i slično.
  8. Ostanite transparentni u svim odlukama kako bi izgradili povjerenje svojih zaposlenika.
  9. Proslavite uspjehe i prepoznajte postignuća bez obzira bila ona velika ili mala.
  10. Ponudite zaposlenicima fleksibilnost jer time pokazujete razumijevanje za obaveze zaposlenika te potičete ravnotežu njihovog privatnog i poslovnog svijeta.

Zaključak

Oblikovanje pozitivne organizacijske kulture, poslodavca zapravo, ne košta ništa. Ono što je potrebno je vrijeme i strpljenje koje će se svakako isplatiti.

Također, kada se jednom oblikuje, pozitivnu kulturu je potrebno i njegovati kako bi se očuvala te na taj način i povećala talent, raznolikost, sreću, dobrobit i zadovoljstvo zaposlenika. Izgradnja jedinstvene, pozitivne kulture jedan je od najboljih i najjednostavnijih načina kako natjerati svoje zaposlenike da ulože budućnost u vašu tvrtku te se dugoročno i zadrže.

DEKRA usluga

Prema Schainu (2004) organizacijska kultura može biti „čarobni štapić uspjeha“, ali isto tako i „tihi ubojica“ poslodavca koji se ne prilagođava uvjetima u okruženju. Budući da utjecaj organizacijske kulture na poslovnu uspješnost može biti vrlo značajan, utvrđivanje organizacijske kulture izuzetno je koristan postupak u upravljanju organizacijom.

Potaknuti navedenim, DEKRA je kreirala uslugu procjene organizacijske kulture koju možemo ponuditi našim Klijentima.

Klijentima, nakon provedbe istraživanja, nudimo detaljnu analizu i interpretaciju rezultata kroz izvještaj, prezentaciju rezultata klijentu te konzultantske preporuke i savjetovanje koji su nužni s ciljem utjecaja na individualnu/timsku motivaciju i produktivnost.

 

 

Photo by fauxels from Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.